28 July 2014

Selamat Hari Raya Aidilfitri 2014

Selamat sejahtera kepada semua rakan.

Selamat Hari Raya Aidilfitri 2014

Kesempatan ini, Sop dan keluarga ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin kepada semua rakan yang beragama Islam. Semoga semua dilimpahi dengan kegembiraan dan kesejahteraan menyambut Syawal ini.

Jom layan lagu raya:



Berlalulah sudah ramadan sebulan berpuasa
tiba syawal kita rayakan dengan rasa gembira
anak muda di rantauan semuanya pulang ke desa
ibu dan ayah keriangan bersyukur tak terkira

Bertukar senyuman dan salam ziarah-menziarahi
tutur dan kata yang sopan saling memaafi
suasana hari raya walau di mana pun jua
memberikan ketenangan dan mententeramkan jiwa

Kuih dan muih beranika macam
makanlah jangan hanya di pandang
ketupat rendang sila nikmati kawan
penat memasak malam ke pagi

Wajik dan dodol jangan lupakan
peninggalan nenek zaman berzaman
asyik bersembang pakcik dan makcik
hai duit raya lupa nak di beri

Berlalulah sudah ramadan sebulan berpuasa
tiba syawal kita rayakan dengan rasa gembira
anak muda di rantauan semuanya pulang ke desa
ibu dan ayah keriangan bersyukur tak terkira

Kuih dan muih beranika macam
makanlah jangan hanya di pandang
ketupat rendang sila nikmati kawan
penat memasak malam ke pagi

Wajik dan dodol jangan lupakan
peninggalan nenek zaman berzaman
asyik bersembang pakcik dan makcik
hai duit raya lupa nak di beri

8 comments:

  1. Selamat Hari Raya Aidilfitri buat bro Sop sekeluarga. Maaf Zahir dan Batin.

    ReplyDelete
  2. Selamat Hari Raya.. Maaf Zahir da Batin..

    ReplyDelete
  3. Assalammualaikum...sop,

    Di kesempatan ini, mselim3 pun minta maaf gak... sepanjang kita berkawan dalam dunia blog nie. mselim3 ada buat salah silap samada senjaga atau tidak termakan atau terminum minta halal yer.. mana tahu ada komen3 yang negatif daripada mselim3 ker.. mselim3 minta maaf gak k...

    mselim3

    ReplyDelete
  4. Huhhhh..rasa macam esok jer raya..walaupun dah lepas..hehe..maaf kan saya yer jika ada terkasar bahasa selama ni..huhu

    ReplyDelete


EmoticonEmoticon