Selamat Hari Raya Aidilfitri 2014

Selamat sejahtera kepada semua rakan.

Selamat Hari Raya Aidilfitri 2014

Kesempatan ini, Sop dan keluarga ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin kepada semua rakan yang beragama Islam. Semoga semua dilimpahi dengan kegembiraan dan kesejahteraan menyambut Syawal ini.

Jom layan lagu raya:



Berlalulah sudah ramadan sebulan berpuasa
tiba syawal kita rayakan dengan rasa gembira
anak muda di rantauan semuanya pulang ke desa
ibu dan ayah keriangan bersyukur tak terkira

Bertukar senyuman dan salam ziarah-menziarahi
tutur dan kata yang sopan saling memaafi
suasana hari raya walau di mana pun jua
memberikan ketenangan dan mententeramkan jiwa

Kuih dan muih beranika macam
makanlah jangan hanya di pandang
ketupat rendang sila nikmati kawan
penat memasak malam ke pagi

Wajik dan dodol jangan lupakan
peninggalan nenek zaman berzaman
asyik bersembang pakcik dan makcik
hai duit raya lupa nak di beri

Berlalulah sudah ramadan sebulan berpuasa
tiba syawal kita rayakan dengan rasa gembira
anak muda di rantauan semuanya pulang ke desa
ibu dan ayah keriangan bersyukur tak terkira

Kuih dan muih beranika macam
makanlah jangan hanya di pandang
ketupat rendang sila nikmati kawan
penat memasak malam ke pagi

Wajik dan dodol jangan lupakan
peninggalan nenek zaman berzaman
asyik bersembang pakcik dan makcik
hai duit raya lupa nak di beri
Previous
Next Post »

8 comments

Write comments
28 July, 2014 00:47 delete

Selamat Hari Raya Aidilfitri buat bro Sop sekeluarga. Maaf Zahir dan Batin.

Reply
avatar
Linda Ishak
AUTHOR
02 August, 2014 09:44 delete

Selamat Hari Raya.. Maaf Zahir da Batin..

Reply
avatar
Sop Nama Saya
AUTHOR
04 August, 2014 22:32 delete

Salam Aidilfitri bro Hazmin :)

Reply
avatar
Sop Nama Saya
AUTHOR
04 August, 2014 22:34 delete

Salam Aidilfitri Linda :)

Reply
avatar
05 August, 2014 09:32 delete

Assalammualaikum...sop,

Di kesempatan ini, mselim3 pun minta maaf gak... sepanjang kita berkawan dalam dunia blog nie. mselim3 ada buat salah silap samada senjaga atau tidak termakan atau terminum minta halal yer.. mana tahu ada komen3 yang negatif daripada mselim3 ker.. mselim3 minta maaf gak k...

mselim3

Reply
avatar
Hafizul
AUTHOR
06 August, 2014 12:38 delete

Huhhhh..rasa macam esok jer raya..walaupun dah lepas..hehe..maaf kan saya yer jika ada terkasar bahasa selama ni..huhu

Reply
avatar
Sop Nama Saya
AUTHOR
17 September, 2014 09:34 delete

Waalaikumussalam Selim
Sama2 la kita ye :)

Reply
avatar